15 Ocak 2011 Cumartesi

kitaplar ve insanlar

bugünlerde çevremdeki insanların çoğu hürrem sultan okuyor
iyi ki diziler var valla onlar olmasa ne yaparız bilemiyorum
resmen okuma alışkanlığımızı arttırıyor bravo
benim bu kitaplara ilgim ortaokuldan başlamıştı hürrem sultan,safiye sultan,nurbanu sultan hepsini okuduğum için malum diziyi daha dikkatle izliyorum
yapılan eleştirileri de çok saçma ve gereksiz buluyorum
dizide anlatılanlar az bile bakalım hassas halkımız ileri ki zamanlarda neye takacaklar

rehber öğretmenime yaptığım baskılar sonucu bana bugün bi bkitap getirdi
okumaya hemen başladım şimdilik güzel bir kitaba benziyor
ama her cümleyi 2 kez okuyorum kendimi salak gibi hissettim :)
şeytanın cennetten kovuluşunu anlatıyor
adı da 'ateş canına yapışsın'

daha önce bu konuyla ilgili bir şey okumamıştım yani hiçbir fikrim yok
ama şimdilik anladığım kadarıyla şeytan Allah'a çok bağlı bakalım ilerleyen sayfalarda neler olacak
son olarak yazarını da söylüyorum : Sezgin Kaymaz
okumak isteyenlere duyrulur :)

5 yorum:

  1. Şeytan'ın cennetten kovulma hikayesi... İnsanı onore eden bi tarafı var aslında. Bu arada ben de Moskof Cariye'yi okumuştum :)

    YanıtlaSil
  2. sumimizakura ; kesinlikle insanları çekemediği için kovuluyor ve de Allah'ı kıskandığı için garip bi hikaye
    bak onu da ben okumadım :)

    YanıtlaSil
  3. Tatlım her türlü diziyi izlerim ama bence Muhteşem Yüzyıl'daki "halvet" sahneleri çok abartılmış. Yani Muhteşem Yüzyıl değil de Muhteşem Halvet falan olsaymış dizinin adı olcakmış. Sarayda sadece harem varmış gibi gösteriliyor. Doğru düzgün devlet işleri falan da gösterilmiyor. Osmanlı Devleti sadece padişah ve haremden oluşmuyor ki. Çok fena tek yönlü bi bakış var olaya. Tepki gelmesi çok normal bence. Bizim halkımız yenge-yeğen ilişkisini kaldırdı da böyle törenlerle hazırlanan yatak sahnelerini kaldıramaz valla.

    YanıtlaSil
  4. Bu sıra kitap okuyamıyoruz. Yeni blog yazarları var, bir geziniyoruz. Umut verici olanlar da var,

    YanıtlaSil
  5. leah'ım ; ben belki yönlü bakıyorum ama ikisini de dengeli görüyorum harem gerçekten padişahların hayatların büyük bölümünü kapsıyor tarih öğretmenimiz söylemişti yanlış hatırlamıyorsam 4.murat'tı adamın 130 tane çocuğu varmış çocuk yapmaktan savaşa gidememiş,hadi 4.murat duraklama dönemi olabilir fatih sultan mehmet'in bile aynı anda 40 tane beşiği sallanıyormuş böyle bi durum varken bence haremin anlatılmaması çok saçma olurdu ki kanuni'nin 46 yıllık padişahlık hayatında harem ve doğal olarak hürrem önemli bir rol oynuyor
    tabi bu da benim fikrim :)

    profösör ; benimle de paylaşırsanız sevinirim

    YanıtlaSil